ムスカリ“MUSCARI BLUE” 2021SS

I had to ” make a blue work next spring and summer!” I suddenly started searching for parts at the end of 2019.

The plants that are in full bloom and the seeds that have bloomed and become seeds are really adorable and favorite plants.

Muscari is really nice if you cut the stems long and prepare with a bundle.

This collection is also such an image. 


次の春夏はブルーの作品を作りたいな。と2019年の年末にふと思い年内にパーツを探し始めました。

いくつか見せてもらったブルーのヴィンテージパーツの中で ”ムスカリブルー” と呼ばれるビーズが頭の片隅にずっとあって

(そのムスカリブルーのビーズは数が少なくてつかえませんでしたが)モチーフを決めるときに庭に咲いているムスカリと結びつきました。

ムスカリは前庭の鉢に植えてあったのですが、鳥が運んだのか風が運んだのか裏庭に勝手に咲いて、増えていてその生命力に驚かされます。

咲いている姿も咲き終わってタネになった姿も本当に愛らしくて大好きな植物です。

ムスカリは、茎を長く切って、束でしつらえると本当に素敵ですよね。

今回のデザインのバランスもそんなイメージです。

九月 03, 2020
Tags: words